Blog

Terug naar Blog

Nieuwe naam en nieuw logo voor nieuw leiderschap

5/5 - (2 stemmen)

De Valk Leadership Company heeft een nieuwe naam: Valk Leadership. Ook ons logo verandert. Hieronder leggen we je de achtergrond van naam en logo uit. Het heeft alles te maken met onze missie.

 

Nieuw leiderschap

Onze missie is om het wereldwijde landschap van leiders en leiderschap te veranderen. We hebben moderne leiders nodig die op een verantwoordelijke manier omgaan met de wereld en de mensen in onze samenlevingen en organisaties. Leiders die menselijkheid als uitgangspunt nemen en niet systemen of bureaucratische gewoonten. Die leiders zijn wij overigens allemaal zelf. Iedereen is zijn eigen leider en iedereen kan van betekenis zijn voor de wereld.
Wij willen een belangrijke bijdrage leveren aan dit nieuw leiderschap via training en coaching met onze op wetenschap gebaseerde Brain&Mind aanpak®. Ook deze naam is nog relatief nieuw, eerder gebruikten we vooral Neuroleiderschap.

Een nieuw logo

Deze missie kun je terug vinden in ons logo, dat bestaat uit een brein, een vogel en een horizon. Het brein staat natuurlijk voor de neurowetenschappelijke basis van onze aanpak. De vogel in de lucht verwijst naar de mind. Bewustzijn (mind, bewust zijn) betekent dat je vanuit een helicopterview een beter en helder overzicht hebt op je eigen handelen in relatie tot de omgeving. Vanuit dit perspectief kan de mind handelen, i.p.v. reageren, en zo het brein beter sturen. Hoe meer mensen dit leren, hoe meer leiders er komen die zich op menselijkheid richten. Met dit beeld aan de horizon zetten wij ons elke dag in, zodat we van betekenis kunnen zijn.
Kan iedereen dit dan leren? Jazeker, daarom is deze vogel een valk, een goed trainbare vogel! In de naam ‘Valk Leadership’ komt de naam van deze vogel terug, leiderschap vanuit het perspectief van de valk, leiderschap vanuit de mind dus.

Guido de Valk

‘Valk’ is ook een verwijzing met een knipoog naar onze oprichter, Guido de Valk. Guido is ons bedrijf gestart en heeft de Brain&Mind Aanpak® ontwikkeld. Hij is echter allang niet meer de enige in het bedrijf. Om onze droom van een ander leiderschapslandschap te realiseren is het belangrijk dat we groeien. En dat doen we. We hebben in 2021 de keuze gemaakt om van ons bedrijf een waardengedreven franchiseorganisatie te maken. Dat betekent concreet dat een team van zelfstandige ondernemers met dezelfde droom, samenwerken om sterke relaties te bouwen met onze klanten en zoveel mogelijk mensen te trainen en te coachen in de Brain&Mind Aanpak®.

Een waardengedreven bedrijf.

Onze kernwaarden inspireren ons om aan onze droom te werken: menselijkheid, betekenisgeving, continue ontwikkeling en uitmuntende kwaliteit. Wij werken er elke dag gefocust en met veel plezier aan om te zorgen dat onze training en coaching super goed is.

Dit vonden we één van de mooiste uitspraken van een belangrijke klant: het werkt echt, is wetenschappelijk onderbouwd en heel praktisch. Wat een cadeau was het om deze zin te horen; het inspireert ons om met nog meer enthousiasme door te gaan! Zo staan we met alle mensen in ons bedrijf voor een simpele belofte:

ALLE MEDEWERKERS.

ELKE DAG.

PRESTEREN GEÏNSPIREERD.

 

Deel dit bericht

Terug naar Blog